Informace pro zájemce
Vzdělávání jsou určená osobám pečujícím, které jsou doprovázené Prostorem plus o.p.s a poté dalším spolupracujícím organizacím.
Maximální počet účastníků je 30 osob při vzdělávání na budově Prostoru plus o.p.s. a 40 osob na online vzdělávání. Při naplnění kapacity se můžete přihlásit jako náhradníci. Při uvolnění kapacity Vás budou pracovníci telefonicky kontaktovat.
Přihlášení:
1.2.2025 – 16.2.2025 pro rodiny doprovázené Prostorem plus o.p.s.
17.2.2025 – 2.3.2025 pro rodiny doprovázené jinou organizací nebo OSPOD
Přihlášení je závazné.
Kontaktní informace:
Mgr. Iveta Paříková
Na Pustině 1068, 280 02 Kolín 2
+420 720 992 122
Nabídka témat odborného vzdělávání pěstounských rodin 2025
1. termín: sobota 22.2.2025, 8:45 – 14:45 hod (začátek 9:00 hod)
2. termín: neděle 23.2.2025, 8:45 – 14:45 hod (začátek 9:00 hod)
Časová dotace: 6 hod.
Změny plynoucí ze zákona č. 242/2024 Sb., kterým se mění zákon č. 359/1999, Sb., o sociálně-právní ochraně dětí ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.
Problematiku specifického sexuálního vývoje dětí s narušenou primární citovou vazbou. Rizika spojená s vývojem sexuality, otázky týkající se sexuální výchovy.
Lektoruje: PhDr. Mgr. Zdeněk Čermák
Místo realizace: Komunitní centrum sociálních služeb Kolárka Prostor plus o.p.s., Na Pustině 1068, 280 02 Kolín (pod OD Tesco)
Možnost využít zajištění hlídání. Drobné občerstvení a pitný režim.
1. termín: sobota 10.5.2025, 8:45 – 14:45 hod (začátek 9:00 hod) – obsazeno
2. termín: pátek 14.11.2025, 8:45 – 14:45 hod (začátek 9:00 hod)
Časová dotace: 6 hod.
V posledních letech se výrazně změnil pohled na výchovu a vztah dospělého a dítěte. Nejen snaha odlišit se od výchovy našich rodičů, ale i rozvoj technologie přispěl k odlišnému přístupu k dětem. Změnil se způsob komunikace, a to nejen mezi vrstevníky, ale hlavně v rodinách.
Společně se podíváme na respektující způsob komunikace, který úzce souvisí s respektující výchovou, ve které jsou tři základní složky:respekt, důvěra a hranice.
Lektoruje: Mgr. Eliška Kotrbatá
Místo realizace: Komunitní centrum sociálních služeb Kolárka Prostor plus o.p.s., Na Pustině 1068, 280 02 Kolín (pod OD Tesco)
Možnost využít zajištění hlídání. Drobné občerstvení a pitný režim.
2. termín: sobota 15.11.2025, 8:45 – 14:45 hod (začátek 9:00 hod)
Časová dotace: 6 hod.
Senzorická integrace je způsob, kterým centrální nervová soustava přijímá, zpracovává a vyhodnocuje informace z okolí. Pokud funguje správně, můžeme i my fungovat v našem prostředí a adekvátně reagovat na podněty. Různými vlivy ale dochází k oslabení tohoto fungování, což má za následek specifické obtíže nebo projevy. To je nejvíce znát u dětí. Podíváme se na základy senzorické integrace a projdeme spolu možnosti, jak lze inspirovat pečující, k senzorické stimulaci v domácím prostředí tak, aby dítě dostalo podněty, které potřebuje.
Senzorická integrace je zásadní pro možnost dítěte účastnit se běžných, školních i volnočasových aktivit. To, zda se dokáží obléknout, sedět ve škole, přijímat potravu, soustředit se na aktivitu, kontrolovat vlastní reakce na okolí a mnoho dalšího.
Lektoruje: Mgr. Eliška Kotrbatá
Místo realizace: Komunitní centrum sociálních služeb Kolárka Prostor plus o.p.s., Na Pustině 1068, 280 02 Kolín (pod OD Tesco)
Možnost využít zajištění hlídání. Drobné občerstvení a pitný režim.
2. termín: sobota 27.9.2025, 8:45 – 14:45 hod (začátek 9:00 hod)
Časová dotace: 6 hod.
Tématem bude provést pěstouny tématy spojenými s poruchami učení, pozornosti i chování. Získají praktické rady a náměty – kdy se obracet na PPP; co můžeme očekávat od tohoto druhu psychologického a speciálně pedagogického poradenství; co od rodičů potřebují děti s nejčastějšími druhy diagnóz uzavíraných PPP; jak se vyhnout konfliktům při domácí přípravě a prostor bude i na témata spojená s přechodovými obdobími a připraveností dětí i rodičů na ně (dítě přechází z MŠ na ZŠ, z 1. stupně na 2., ze ZŠ na SŠ).
Lektoruje: PhDr. Martina Skalníková, Mgr. Lenka Pavlová
Místo realizace: Komunitní centrum sociálních služeb Kolárka Prostor plus o.p.s., Na Pustině 1068, 280 02 Kolín (pod OD Tesco)
Možnost využít zajištění hlídání. Drobné občerstvení a pitný režim.
Časová dotace: 2 hod.
Jak lze pracovat s pravidly, jak je společně vytvořit a funkčně nastavit. Získáte praktické příklady a představíme si příklady dobré praxe.
Lektoruje: Petra Melingerová
Online: Google meet, odkaz bude účastníkům zaslán týden před vzděláváním
Časová dotace: 3 hod.
Jak souvisí sociální sítě a duševní zdraví. Jak sociální sítě děti a mladé lidí ovlivňují a jak se se lépe zorientovat v tom, jaké informace na sítích získávají. Jaké zvolit strategie pro to, aby jste včas detekovali problém a kterým sociálním sítím se vyvarovat.
Lektoruje: Petra Melingerová
Online: Google meet, odkaz bude účastníkům zaslán týden před vzděláváním
Časová dotace: 2 hod.
Na kurzu se dozvíte, co jsou poruchy příjmu potravy, jak vznikají a jak je rozeznat. Prakticky si ukážeme, jak těmto poruchám předcházet, a jak o tom s dětmi a dospívajícími mluvit. Nastíníme si i možnosti léčby a další následné pomoci.
Lektoruje: Bc. Gabriela Baboráková, DiS.
Online: Google meet, odkaz bude účastníkům zaslán týden před vzděláváním
Datum: 13.10.2025, 9-11:30 hodin
Časová dotace: 3 hod.
Jak poznat jestli dítě má problém se závislostí? Jak se v takovém případě jako osoba pečující chovat, aby závislost u dítěte nerozvíjela? Jakých chyb se dopustili rodiče a rodiny dětí uživatelů? Odpovědi na tyto otázky najdete v kurzu.
Lektoruje: Mgr. Pavel Hanzal
Online: Google meet, odkaz bude účastníkům zaslán týden před vzděláváním
Vaše povinnost je splnit za vzdělávací rok 18 hodin (nezprostředkovaná pěstounská péče) nebo 24 hodin (zprostředkovaná pěstounská péče). Váš vzdělávací rok začíná datem podepsání dohody (nebo novací dohody), každý ho máte jinak, proto někteří si z nabídky budete vybírat méně kurzů. Prosíme přihlašte si celý svůj vzdělávací rok. V případě potřeby se neváhejte informovat u své klíčové pracovnice.
Mgr. Eliška Kotrbatá
Vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na Univerzitě Karlově. Od roku 2010 pracuje s dětmi předškolního věku a jako poradce se věnuje dětem s odlišným nebo opožděným vývojem, dětem v náhradní rodinné péči, dětem s PAS, ADHD nebo opožděným vývojem řeči. Při práci využívá poznatků z vývojové psychologie, dětské neuropsychologie, senzorické integrace a speciální pedagogiky. Mezi její záliby patří vzdělávání, rozvoj a získávání nových poznatků.
PhDr. Martina Skalníková
Vystudovala na UK v Praze dva obory – na Pedagogické fakultě předškolní pedagogiku a na Filozofické fakultě psychologii. Pracuje v pedagogicko-psychologické poradně, vede jedno z pracovišť PPP SK. Jako psycholog se dlouhodobě věnuje diagnostické a terapeutické práci s dětmi a rodinami. Absolvovala několik psychoterapeutických výcviků. Externě jako terapeut – krizový intervent spolupracovala s CKI. Působí také jako supervizorka. Ve volné čase ráda cestuje.
Mgr. Lenka Pavlová
Vystudovala speciální pedagogiku na Pedagogické fakultě UK. Učila v dyslektických třídách na ZŠ a v současnosti již mnoho let pracuje v pedagogicko-psychologické poradně. Věnuje se diagnostice i nápravě SPUCH, metodicky vede učitele. Absolvovala psychoterapeutický výcvik v Rogersovké terapii v Brně. Ve volném čase se věnuje rodině, čtení knih, zahradě a svému psovi.
Mgr. Pavel Hanzal
Prošel psychoterapeutickým výcvikem v integrované psychoterapii SUR a následně absolvoval Psychoterapeutické edukační vzdělávání v obdobném směru, výcvik motivačních rozhovorů, kurzy pro práci s klienty s nejen psychiatrickou zátěží (psychiatrické minimum, poruchy příjmu potravy, práce s depresí, úzkost a úzkostná porucha aj.) Ve své praxi vyznává krédo, že člověk není důležitý tím, čím je, ale tím, kým se může stát. Nepřestává ho fascinovat odvaha lidí měnit svoji neuspokojivou životní situaci a přetvářet ji. V soukromí rád poslouchá a tvoří muziku, „užívá“ si klid a starosti, které mu poskytuje nemalá zahrada a středně malá rodina. Pracuje jako psycholog, psychoterapeut v Prostoru plus o.p.s.
Petra Melingerová
Pracovala jsem v organizacích zaměřených na ochranu životního prostředí, rozvoj veřejného prostoru a ochranu lidských práv (AutoMat, Linka bezpečí, Tereza z.s., Magdaléna o.p.s., Dětské krizové centrum, Romské sdružení občanského porozumění). Věnuje se hlavně tvorbě metodik vzdělávání, strategiím organizací a lektorování pro různé cílové skupiny. V současné době pracuje jako Pracovník péče a podpory na školách pod Prostorem plus o.p.s.
Bc. Gabriela Baboráková, DiS.
Psychoterapeutka a koučka. Vystudovala obor Zdravotnický záchranář (DiS.), a Sociální práci zaměřenou na komunikaci a aplikovanou psychoterapii (Bc.). Absolvovala 5-ti letý psychoterapeutický výcvik v psychodynamické terapii, výcvik ve výkladu snů daseinsanalytickou metodou, výcvik v kompletní krizové intervenci a roční akreditovaný koučovací výcvik. Prošla kurzy a semináři věnující se zejména výchově dětí. Dále absolvovala například kurz Systemické práce s rodinou, a kurz Práce s odsouzeným směřující ke zvýšení odpovědnosti vůči oběti trestného činu. Momentálně se věnuje magisterskému studiu v oboru krizové a pastorační péče pracuje jako psychoterapeut v Prostoru plus o.p.s..
Lektoři:
Mgr. Eliška Kotrbatá
Vystudovala psychologii a speciální pedagogiku na …
PhDr. Mgr. Zdeněk Čermák
Psycholog a speciální pedagog
PhDr. Martina Skalníková
Vystudovala na UK v Praze dva obory – na Pedagogické …
Mgr. Lenka Pavlová
Vystudovala speciální pedagogiku na Pedagogické …
Mgr. Pavel Hanzal
Prošel psychoterapeutickým výcvikem v integrované psychoterapii SUR …
Petra Melingerová
Pracovala jsem v organizacích zaměřených na ochranu životního …
Bc. Gabriela Baboráková, DiS.
Psychoterapeutka a koučka. Vystudovala obor Zdravotnický záchranář (DiS.) …